Taska Mama Batrisyia

Taska Mama Batrisyia

Thursday, September 18, 2014

Pengenalan Taska Dubeis

Ahlan Wah Sah Lan

Assalamualaikum wr.wb

Firman Allah Taala yangbermaksud:
“Dan ketahuilah bahawasanya harta kekayaan dan anak-anak kamu adalah cubaan hidup bagimu dan sesungguhnya di sisi Allahlah pahala yang amat besar.”
Anak-anak adalah amanah Allah yang perlu dijaga dan diberikan asuhan serta didikan yang baik sejak kecil lagi. Seperti kata pepatah:
melentur buluh biarlah dari rebungnya.

Oleh itu anak-anak perlu diberikan didikan sejak kecil lagi agar menjadi anak soleh dan solehah, berbakti dan sentiasa mendoakan kedua ibubapanya. Sehubungan dengan itu, didikan yang terbaik adalah didikan yang benar-benar berpaksikan acuan al-quran  itu sendiri. Oleh itu , Kami di Taska Mama Batrisyia bersedia menawarkan sebuah taska yang memberi penekanan dalam dua bidang sekaligus antara agama dan akademik demi keseimbangan di dalam proses mendidik anak-anak.

Objektif kami : BUKAN SEKADAR TASKA.. DI SINI LAH PUSAT PEMBELAJARAN PERTAMA ANAK-ANAK ANDA ...

Pada awalnya Taska Mama Batrisyia telah ditubuhkan pada awal tahun 2014 yang dikenali sebagai Taska D'Rumah Batrisyia Caliphs yang didaftarkan dibawah Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), beroperasi dirumah sendiri dengan kuantiti kanak-kanak pada masa itu hanya 2 orang..  Dengan minat & ilmu yang ada setelah 12 tahun berkhidmat sebagai guru tadika & taska serta persiapan dgn
menghadiri kursus-kursus, terutamanya Kursus Asas Asuhan Kanak-kanak (KAAK),


Alhamdullilah..segala puji hanya bagi Allah SWT kerana tlh memberi taufiq & hidayah serta menggerakan hati ini untuk berdakwah & berjihad dgn cara begini. Ikhlaskan hati & redha bila menginfaqkan sebahagian dr rezeki kita demi utk menyampaikan & memelihara Agama Allah, sabar & kekal istiqamah wlu adakalanya perjalanan ini amat perit...



Syukur Kehadrat Illahi.. Setelah hampir setahun kami beroperasi dengan berkat doa & sokongan serta kepercayaan ibubapa khususnya, sambutan amat mengalakkan dari ibu bapa terutamanya kemasukkan anak-anak ke Taska Mama Batrisyia pada Jan 2015 nanti.. Berkobar-kobar hati untuk bertemu anak-anak baru nanti.. Dengan adanya ramai anak-anak maka aktiviti2 yang dijalankan lebih seronok.. Di Taska Mama Batrisyia kami memberi peluang kepada anak-anak untuk menggunakan semua aspek perkembangan yang menyeluruh seperti yang telah disarankan oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM)

Kenapa TASKA MAMA BATRISYIA??? InsyaAllah menjelang awal 2015.. Sekiranya nisbah kanak-kanak telah mencapai max, mengikut nisbah JKM iaitu taska D'rumah tidak boleh melebihi 9 orang kanak-kanak, maka kami akan berpindah disebuah rumah semi-D yang lebih selesa, tanah yg lebih luas & akan didaftarkan dengan Nama Taska Mama Batrisyia yang membawa maksud Anak-anak mama yang bijak, pandai & cerdik. . InsyaAllah Taska Mama Batrisyia sedaya upaya sentiasa memberi pendekatan yg terbaik utk anak2 yg diamanahkan oleh Ibubapa supaya dpt diasuh dgn akhlak yg baik, bijak & sihat berlandaskan didikan & asuhan menurut ajaran ISLAM. InsyaAllah, doa & harapan saya semoga anak-anak ini bakal menjadi pewaris generasi yg akan menyambung & memartabatkan DEENU ISLAM pd masa depan & menjadi anak soleh & solehah, iaitu impian setiap Ibubapa.

Dengan lafaz bismillahhirahmahnirahim..
Sampai di sini sahaja coretan pengenalan dari saya.. Semoga Allah S.W.T memberi keberkatan & permudahkan segala urusan Taska Dubeis.. amin...

No comments:

Post a Comment